Saturday, August 14, 2010

Madah Pembuka

 بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarokatuh.
Salam bersua, salam sejahtera dan salam bahagia..
Salam ukhuwwah yang bakal terbina..

Pada 14/08/2010 bersamaan 04 Ramadhan 1431 hijriah, pada jam 14:50,
blog BIO~DEVO telah diwujudkan,
berobjektifkan perkongsian maklumat secara umum dengan para pembaca mengenai syarikat Questnet dan produknya yang sungguh luar biasa dan lain dari yang lain.

Questnet office
Bertujuan untuk membantu para pembaca/keluarga/sahabat/jiran2 dalam menyelesaikan 2 P yang merupakan masalah yang sering dialami oleh masyarakat kita pada hari ini.
Apa yang dimaksudkan dengan 2 P tersebut??

1: Penyakit.- Dalam hadith, Rasulullah bersabda bahawa terdapat 2 nikmat yg sering dilalaikan oleh manusia iaitu kesihatan dan kelapangan. Masa sihat itu sering dilalaikan daripada menambahkan ibadah dan amalan. namun apabila datangnya nikmat yg menguji kesihatan, tatkala itulah manusia akan sedar dan beringat kepada Allah.Oleh itu kita hendaklah sentiasa menjaga kesihatan diri dan terus melakukan amal kebaikan tanpa meninggalkan perintah yang wajib ke atas diri. Duit boleh dicari namun kesihatan tak mudah dirawati. Ramai yang anggap duit itu penting skali, namun apabila sakit bagaimana untuk kita bekerja memperoleh duit??

2: Poket.- Ramai yang mengatakan segalanya memerlukan duit. Sememangnya hidup pada zaman sains dan teknologi yang serba canggih dengan harga barangan yang kian meningkat sangat2 menekan untuk memperoleh duit. Tanpa duit, banyak gejala2 yg kurang sihat seperti peningkatan bilangan peminta sedekah, dan masalah sosial seperti pecah rompak, rompak dan sebagainya. Namun semua itu boleh ditangani dengan adanya pendapatan sendiri.

Selain itu anda juga berpeluang menambah lagi 1 P yakni Pahala.Semuanya dalam 1 syarikat, QUESTNET.


Masih ragu2 bagaimana syarikat ini dapat membantu anda dalam menyelesaikan masalah 2 P tersebut dan memperoleh 1 P??
Ikuti blog ini dan jangan ketinggalan.

No comments:

Post a Comment